De-avonturen-van-Tom-Linn-en-Leander.reismee.nl

Zwermmen met de MANATEES , daarna PARK HOMOSASSA en als afsluiter AIRBOATRIDE

Vrijdag moesten we vroeg uit de veren want om 7.15u kam de bus ons ophalen op een parking 20 minuutjes van ons verblijf.

We gingen Richting Crystal River om daar samen met de manatees (zeekoeien) te zwemmen.

Eerst een stop om 8.45u om te ontbijten en daarna rechtstreeks door naar crystal river.

een rit van 1u 40 minuten.

Het weer begon om te slaan en we kregen een hevig onweer onderweg , eens aangekomen bij crystal river bleef het aanhoudend regenen. Niet dat het zo erg is want koud is het helemaal niet maar het ging het zwemmen met de manatees wel moeilijker maken. Je kan ze dan namelijk niet zo goed vinden.

Om te kijken of er een manatee zit houden ze het water in het oog om eventuele luchtbellen te zien maar door de druppels regen op het water kan je het verschil niet zien.

Na 10 minuten varen met het bootje moeten we er een eerste keer uit om te oefenen want je moet zeker recht kunnen drijven en je voeten moeten bovenaan het wateroppervlak blijven omdat je anders de manatee kan raken en ook het zich troebel kan maken door met je voeten in het zand te wroeten.

Leander en ik waren rustig aan het snorkelen toen er plots een mega grote manatee recht onder ons zwom , een gigantisch beest.

Ik dacht wat is me dat en hoe gaat Leander reageren maar chill alles rustig leander begon het door zijn snorkel tegen mij uit te leggen en reageerde enorm kalm op het enorme dier.

Daarna is de begeleidster Leander komen halen om nog dichter bij de manatee te geraken en zo konden Tom en ik ook een beetje verder snorkelen en het prachtige dier aanschouwen.

Na ongeveer 20 minuten in het water te zitten gingen we terug de boot op , zoekend naar een andere manatee. Maar zoals ik al zei moeilijk te vinden door de aanhoudende regen.

Na 10 minuten hadden we er terug eentje gevonden maar deze was helaas snel weg.

Daarna niets meer en zijn we terug naar het vaste land gegaan.

Vanuit Crystal river zijn we dan vertrokken richting het Homosassa wildlife park.

Hier kon je ook manatees bekijken alsook schildpadden , otters , nijlpaarden , alligators , flamingo's , reptielen , uilen , pelikanen , lynxen , panters en roofvogels.

Ook THE AMERICAN EAGLE (arend) prachtig om te zien.

Er was wel één nadeel aan dit park en dat hebben Leander en ik het meest ondervonden , Tom is gespaard gebeleven. Er zaten massa's muggen , we werden constant gestoken.

Resultaat : leander om en bij de 15 muggenbeten en ik 30 , dat is natuurlijk afzien momenteel. maar goed dat we zalf bijhebben

Om 15.30u zijn we dan naar LAKE PANASOFFKEE gereden voor de AIRBOAT RIDE.

Ook al hebben we dit al 3 keer gedaan het blijft een super ervaring.

Je vertrekt voor een halfuur met de boot over het meer en zo kan je dan alligators spotten alsook mooie vogels in hun natuurlijke habitat.

Terug op het droge kan je dan een baby aligator vasthouden en mooie foto's maken.

Om 19.00u werden we terug afgezet aan onze ophaallocatie en zo was onze laatste vrijdag in Florida ook weer gepasseerd.

Om af te sluiten zijn we nog lekker gaan eten bij APPLEBEES , een echte aanrader.

Zaterdag hebben we het heel rustig gehouden en al een deel van de koffers ingepakt en vandaag gaan we nog naar DISNEY SPRINGS om als afluiter te eten in het DINO TREX RESTAURANT.

Pam

Leuk !! Finn wilt volgend jaar nr Amerika ! ????

Linn

Nice ????